dilluns, 18 d’abril de 2016

REAFIRMEM LA DECLARACIÓ DE L'AGULLA

Arran d’un nou intent d’especulació urbanista a l’entorn de l’Agulla, àmbit amb un alt grau de protecció pels seus valors agrícoles i paisatgístics, i del qual  en té potestat el Consorci de l’Agulla format pels Ajuntaments de St Fruitós i Manresa , la  FAVM i Meandre, associació per a la defensa del patrimoni natural han promogut la campanya “Reafirmem la Declaració de l’Agulla”,
Amb aquesta campanya, que hem presentat a totes les associacions cíviques de Manresa i Pla de Bages a el 20 abril d'enguany, a la sala d’actes de l’institut Lluís de Peguera , es pretén el redactat actualitzat de la declaració de l’Agulla de 2003.
La campanya té la intenció de renovar l’objectiu i l’esperit de la Declaració signada fa 15 anys fent que  mai més, cap interès privat torni a intentar mercadejar i vulgaritzar els valors naturals i cívics d’aquest punt neuràlgic tant sensible  del reducte natural - el poc que queda -  del Pla de Bages.

diumenge, 3 d’abril de 2016

CONCENTRACIÓ A LA C-55

Dissabte 2 d'abril hem tallat, una vegada més, la C-55 en memòria de la Mónica Naranjo, darrera víctima mortal per exigir el desdoblament de la carretera i la gratuïtat de l'autopista.

JA N'HI HA PROU!











La Plataforma no + morts a la C-55 i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, amb aquesta concentració volem fer arribar el nostre condol a la família i amics de la Mònica, i també el nostre enuig i indignació  per la manca d’atenció de les administracions, per la seguretat de les vies C-55 i C-58, per retardar amb nocturnitat i traïdoria tant el desdoblament de la C-55, com l’alliberament del peatge de la C-16.

Fa massa anys que la societat civil de la Catalunya Central expressa amb ràbia i dolor  la indiferència dels diferents governs de Generalitat en especial els Consellers responsables de Territori i Sostenibilitat i Interior, per la seva desatenció de funcions i/o desgana, incúria o negligència:

Només quatre xifres a tall d’exemple, de gener de l’any 2000 a  matí de 10 novembre de 2014, en el tram Manresa – Abrera de la C-55:

1251 accidents comptabilitzats pel servei nacional de trànsit.
2268 víctimes  d’aquests accidents.
  100 víctimes mortals.
  344 ferits greus.
  299 accidents amb ferits greus o víctimes mortals.
  444 persones han resultat ferides greus o víctimes mortals.

Les entitats No + morts a la C-55 i Federació d’Associacions de Veïns de nou volem denunciar:    

Que els Governs de la Generalitat coneix aquestes dades, es fan el desentès i no atent les seves obligacions envers les persones i el territori.

Que els consellers del ram, sovint frivolitzen sobre la necessitat del desdoblament de la C-55, menystenint la sinistralitat d’aquestes maleïdes
C-55 i C-58.

Que posa de manifest un profund menyspreu a la realitat del nostre territori pel que fa a les comunicacions, és fan l’orní quan han d’invertir en vies ràpides i segures per connectar-nos amb l’àrea més poblada de Catalunya, amb la capital Barcelona i amb les infraestructures bàsiques.


Que posa de manifest una greu indiferència per als empresaris, emprenedors, autònoms i tots els professionals que pateixen  la manca de competitivitat de les infraestructures a la Catalunya Central, que fan a tots plegats  ens trobem en clara desavantatge amb altres territoris de Catalunya.

Que ignora que aquest territori està molt per sota de la mitjana amb inversió, tant de la Generalitat de Catalunya  com de l’estat espanyol.

Que l’opacitat de la concessió de la C-16, fa que no tinguem clar, el cost que representen per la butxaca de tots els ciutadans, totes les bonificacions, condicions especials i les diverses pròrrogues, al venciment de la concessió, favors mai prou explicats, i que beneficien  a l’empresa privada AUTEMA, volem conèixer els imports i que representen  fins al dia d’avui.

La Federació d’Associacions de Veïns de Manresa i la Plataforma no + morts a la C-55, creiem que s’han d’acabar les bonificacions del peatge a càrrec de la hisenda pública i que cal revisar la legalitat de les pròrrogues de venciment de la concessió.

El conseller Josep Rull i Andreu  ha de respondre les necessitats urgents i històriques  del territori, no podem continuar pagant el preu en vides humanes, ferits greus i l’alta sinistralitat  que fa massa anys patim, per la tossuderia del govern de la Generalitat de no desdoblar la C-55 i no executar el rescat de la C-16 tram Manresa - Terrassa.

Volem una reunió urgent amb el president de la Generalitat senyor Carles Puigdemont i Casamajó, el conseller de Territori i Sostenibilitat i el conseller d’Interior per abordar tots aquests temes

EXIGIM

QUE TOTS ELS RESPONSABLES POLÍTICS DE LA COMARCA VAGIN A UNA, A L’HORA D’EXIGIR EL COMPLIMENT DEL MANIFEST DEL CONSELL D’ALCALDES N’ESTEM FARTS

EL DESDOBLAMENT DE LA  C-55 - (TRAM  MANRESA /MONISTROL)

LA GRATUÏTAT DE LA C-16 - (TRAM MANRESA/TERRASSA)

IL·LUMINACIÓ NOCTURNA (trams concrets)


QUE LA INSTAL·LACIÓ DE RADARS SIGUI AMB FINALITAT DISSUASÒRIA, NO NOMÉS  RECAPTATÒRIA